ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Hyvät Myssy-ystävät,

Tämä haastava ja monelle vaikea vuosi on kohdellut meitä hyvin.

Alkuvuodesta lähinnä satoi kahdeksan viikkoa putkeen, mutta joukkorahoituksen siivittämänä Myssytiimi valloitti Pariisin ja Kööpenhaminan muotiviikot sekä maailman suurimmat ISPO-urheilumessut Münchenissä.

Keväällä maailma meni kiinni, mutta kaikki ulkoilivat ja Myssyä siihenkin tarvittiin. Meillä oli aikaa kerrankin kokeilla, haluaisitteko neuloa omat Myssynne? Ja te halusitte!

Sitten tuli se soitto Antilta Oulusta, että bucket-hattuja pitäisi neuloa! No asiakasta pitää kuunnella ja yllätimme itsemmekin lanseeraamalla Myssyhatun heinäkuun alussa. Siitä tuli upea ja kuulkaa ensi kesänä Antti saa sen bucket-hattunsa, hattuja on tulossa lisää rantakallioita ja bulevardeja täyttämään.

Brändifilmi kuvattiin sekin keväällä ja vitsit, että siitä tuli hieno. Mama Creativen pojille terkkuja, he vastasivat tuotannosta. Syksyllä filmi on pyörinyt kaikissa mahdollisissa kanavissa.

Elokuussa tulevan Aurajoen matkailutien Kulttuuriralli oli menestyksekäs tapahtuma ja samoin meidän Avoimet Ovet. Alkusyksystä Päämajasta lähti tuhansia Myssyjä mm. Galeries Lafayetteen ja Merciin Pariisiin, Isetaniin Tokioon, Gravity Popiin Kanadaan ja Toastiin Britteihin.

Syyskuussa aukesi uusi ja uljas verkkokauppa. Vuoden Huipuista tuli kultaa, Myssypakkaus on Suomen parasta pakkausmuotoilua. Aikamoista!

Perinteinen pr-aamiainen Mummojen kanssa saatiin vedettyä hienosti läpi Helsingissä ja vanhojen tuttujen lisäksi tavattiin monta uutta Myssy-ystävää. Yhteistyö toisen agraaribrändin Sastan kanssa rikkoi uutiskynnyksen ja Pohjois-Karjalaan tehtiin muitakin virityksiä: Fanituote Nightwishille oli upea projekti.

Marraskuussa MyMyssy-paketit tekivät paluun ja meistä tuli kerta heitolla jonkin sortin neulontaliike, joka sai Mummojen lisäksi tuotua suomalaisen laatuvillan pariin myös kasvavvan joukon nuorempaa väkeä. Sokoksen ikkunassa mummot saivat neuloa koronaturvallisesti yleisölle ja mitä he neuloivatkaan! Tekstiili-innovaatioyritys Spinnovan langoista valmistui maailman ensimmäinen suomalaista puukuitua ja villaa oleva Myssy eli Puu-Villa-myssy. Uutiskynnys meni jälleen rikki.

Myssyfarmin isäntä Janne Rauhansuu valittiin Luomuliiton puheenjohtajaksi ja työmme luonnonmukaisen maatalouden eteen nousee samalla seuraavalle tasolle.

Ideoimamme Muodin Mustat Lampaat -kampanja siivitti tämä vaikeana vuonna 14 suomalaisen muotimerkin myyntiä uusiin ennätyksiin ja herätti paljon keskustelua. Silti meillä on yhä mustan lampaan villasta pula, joten jos sinulla on sitä varasto täynnä, älä epäröi soittaa Annalle.

Jossain välissä kävi niin, että suosituimmat tuotteemme ja lankamme olivat yhtenään loppu verkkokaupasta ja kun jotain tuli, se meni. Ohjasimme asiakkaita jälleenmyyjien valikoimiin, kun mummot ja kehruukoneet eivät enää pysyneet perässä.

Mutta mummot, he ovat tänä vuonna räjäyttäneet pankin esiintymällä joulukalenterin tähtinä. He ovat muutenkin selvinneet tästä vuodesta ja montaa heitä suoraan koskeneesta kevään karanteenista mahtavalla asenteella ja valittamatta, meidän nuorempien sietäisi ottaa oppia. Mummoja on tänä syksynä rekrytty lisää ja heitä neuloo Myssyfarmin tallissa nyt 60. Odotamme niin, että voimme jälleen käynnistää ompeluseurat!

Kaikenlaista jännää on ensi vuodelle mielessä, tulemme kenties näkemään MyssyFestit, neuleretriittejä, retkisuppailutapahtumia, uusia tuotteita ja... jätetään se yllätykseksi.

Kiitos Myssy-ystävät tästä vuodesta, ensi vuonna nähdään!

Terveisin,
​Anna, Janne ja Myssyfarmin tiimi

Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!