FREE WORLDWIDE SHIPPING ENDS TODAY

The world is open to Finnish fashion again. Myssy made a successful comeback to the Paris fashion week. This story is in Finnish.

Maanantaina päättyneet Pariisin naisten muotiviikot olivat Myssyfarmille menestyksekkäät. Vaikka tapahtumaa ei järjestetty täysin pandemiaa edeltäneessä laajudessa, olivat ostajat ja lehdistön edustajat silti liikkeellä uudella innolla etenkin Etelä-Euroopasta, mutta myös Aasiasta ja Yhdysvalloista. Maailman avautuessa ammattilaiset olivat avoimia uusille konsepteille ja ajattelutavoille. “Tartuimme tilaisuuteen, emmekä hukanneet tätä ainutlaatuista hetkeä” kuvailee myyntiä vetävä Hanna Jauhiainen.



Myssy osallistui Man / Woman Show -tapahtumaan, joka järjestettiin Premiere Classe -näyttelyn yhteydessä Louvren viereisessä Jardin des Tuileries puistoon pystytetyssä teltassa. Edellinen Man / Woman Show -järjestettiin maaliskuun alussa 2020 ja osa Myssylle silloin buukatuista tapaamisista peruuntui uhkaavan pandemian takia. “Tuntui oikealta jatkaa siitä, mihin jäätiin. Uusien lisäksi samat vanhat kontaktit olivat liikkeellä ja täynnä intoa uusista mahdollisuuksista. Lopulta saldona meille oli toistakymmentä uutta asiakasta ja uudelleen avattuja kontakteja”, jatkaa Jauhiainen. Myssy erottui kesää myyvillä muotiviikoilla etenkin kesä- ja bucket-hatuillaan, jollaisia ei ole alalla juuri nähty.



Neljättä kertaa mukana ollut visualisti Iryna Shvets kertoo yllättyneensä siitä, miten paljon kiinnostuneempia ostajat olivat nyt ideasta brändin takana. “Mielestäni ero oli huikea kahden vuoden takaiseen. Myssyn ainutlaatuinen konsepti täydellisessä jäljitettävyydessään kiinnosti ihmisiä aivan eri tavalla, aika on nyt juuri oikea meidän kaltaisillemme aidosti vastuullisille toimijoille”, hän kertoo. Tärkeimpänä uutena markkina-avauksena oli Yhdysvallat. “Siellä vastuullisuus kiinnostaa todella paljon ja onhan 80 neulovaa mummoa aikamoinen konsepti”, Shvets jatkaa.



Päätös muotiviikoille osallistumisesta piti tehdä kesällä pandemian suhteen melko epävarmassa tilanteessa ja suomalaiset osallistujat olivat harvassa. “Olemme koko ajan pyrkineet jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä ja tarttumaan tilaisuuksiin, toki rajoituksia kunnioittaen. Meille oli lopulta itsestään selvää, että kerran rokotukset ovat kunnossa, on Pariisiin lähdettävä katsomaan missä alalla mennään. Tällä alalla ei ole saavutettuja positioita, joka vuosi on lunastettava oma paikkansa uudelleen”, kuvailee toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Pariisissa Myssyä myyvät tällä hetkellä mm. tavaratalo Galeries Lafayette ja konseptimyymälä Merci.

Tutustu kesän hitteihin, jotka Pariisissa ihastuttivat:

Kesähattuun ja Nomadiin!



Also in News

Save the Myssy - Roolimme suomalaisessa villataloudessa
Save the Myssy - Our role in the Finnish wool economy

Myssyfarmi has almost 30 contract sheep farms in Finland and we are a significant player in the Finnish wool economy. Read more!
Read More
Save the Myssy - Pelastetaan Myssy
Save the Myssy - We need your help.

We and the Grannies need your help and the best possible help is buying a Myssy product. Save the Myssy campaign starts today!
Read More
Uniikkimyynti 2023
Unique Week 2023

Granny Masterpieces, one-of-a-kind models, unique colors and much more in a friendly price of course!
Read More

Stay warm. Subscribe our Newsletter!