FREE WORLDWIDE SHIPPING ENDS TODAY

Maailma on taas auki suomalaiselle muodille - Myssy teki huikean onnistuneen paluun Pariisin muotiviikoille

Maanantaina päättyneet Pariisin naisten muotiviikot olivat Myssyfarmille menestyksekkäät. Vaikka tapahtumaa ei järjestetty täysin pandemiaa edeltäneessä laajudessa, olivat ostajat ja lehdistön edustajat silti liikkeellä uudella innolla etenkin Etelä-Euroopasta, mutta myös Aasiasta ja Yhdysvalloista. Maailman avautuessa ammattilaiset olivat avoimia uusille konsepteille ja ajattelutavoille. “Tartuimme tilaisuuteen, emmekä hukanneet tätä ainutlaatuista hetkeä” kuvailee myyntiä vetävä Hanna Jauhiainen.



Myssy osallistui Man / Woman Show -tapahtumaan, joka järjestettiin Premiere Classe -näyttelyn yhteydessä Louvren viereisessä Jardin des Tuileries puistoon pystytetyssä teltassa. Edellinen Man / Woman Show -järjestettiin maaliskuun alussa 2020 ja osa Myssylle silloin buukatuista tapaamisista peruuntui uhkaavan pandemian takia. “Tuntui oikealta jatkaa siitä, mihin jäätiin. Uusien lisäksi samat vanhat kontaktit olivat liikkeellä ja täynnä intoa uusista mahdollisuuksista. Lopulta saldona meille oli toistakymmentä uutta asiakasta ja uudelleen avattuja kontakteja”, jatkaa Jauhiainen. Myssy erottui kesää myyvillä muotiviikoilla etenkin kesä- ja bucket-hatuillaan, jollaisia ei ole alalla juuri nähty.



Neljättä kertaa mukana ollut visualisti Iryna Shvets kertoo yllättyneensä siitä, miten paljon kiinnostuneempia ostajat olivat nyt ideasta brändin takana. “Mielestäni ero oli huikea kahden vuoden takaiseen. Myssyn ainutlaatuinen konsepti täydellisessä jäljitettävyydessään kiinnosti ihmisiä aivan eri tavalla, aika on nyt juuri oikea meidän kaltaisillemme aidosti vastuullisille toimijoille”, hän kertoo. Tärkeimpänä uutena markkina-avauksena oli Yhdysvallat. “Siellä vastuullisuus kiinnostaa todella paljon ja onhan 80 neulovaa mummoa aikamoinen konsepti”, Shvets jatkaa.



Päätös muotiviikoille osallistumisesta piti tehdä kesällä pandemian suhteen melko epävarmassa tilanteessa ja suomalaiset osallistujat olivat harvassa. “Olemme koko ajan pyrkineet jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä ja tarttumaan tilaisuuksiin, toki rajoituksia kunnioittaen. Meille oli lopulta itsestään selvää, että kerran rokotukset ovat kunnossa, on Pariisiin lähdettävä katsomaan missä alalla mennään. Tällä alalla ei ole saavutettuja positioita, joka vuosi on lunastettava oma paikkansa uudelleen”, kuvailee toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Pariisissa Myssyä myyvät tällä hetkellä mm. tavaratalo Galeries Lafayette ja konseptimyymälä Merci.

Tutustu kesän hitteihin, jotka Pariisissa ihastuttivat:

Kesähattuun ja Nomadiin!



Also in News

Myssyn AW21 värikartta
Myssyn AW21 värikartta

Myssylankojen väripaletti koostuu sekä upeista luonnonvärjätyistä, että eloisista käsinvärjätyistä sävyistä. Tutustu tämän kauden väreihin!

Read More
Myssy x Nenäpäivä
Myssy x Nenäpäivä

We had the honor of designing a Myssy beanie for Nose Day, Nenäpäivä, campaign!
Read More
Syksyn kovin uutuus on Myssy KnitKit
New Myssy KnitKits are here!

Uusilla paketeilla halusimme tehdä neulontakokemuksestasi vieläkin sujuvamman ja jännittävämmän. Pyrimme ajattelemaan kaikkia yksityiskohtia ja paketoimaan sen sinulle helpoksi kokonaisuudeksi.
Read More

Stay warm. Join the cult!