FREE WORLDWIDE SHIPPING ENDS TODAY

The world is open to Finnish fashion again. Myssy made a successful comeback to the Paris fashion week. This story is in Finnish.

Maanantaina päättyneet Pariisin naisten muotiviikot olivat Myssyfarmille menestyksekkäät. Vaikka tapahtumaa ei järjestetty täysin pandemiaa edeltäneessä laajudessa, olivat ostajat ja lehdistön edustajat silti liikkeellä uudella innolla etenkin Etelä-Euroopasta, mutta myös Aasiasta ja Yhdysvalloista. Maailman avautuessa ammattilaiset olivat avoimia uusille konsepteille ja ajattelutavoille. “Tartuimme tilaisuuteen, emmekä hukanneet tätä ainutlaatuista hetkeä” kuvailee myyntiä vetävä Hanna Jauhiainen.



Myssy osallistui Man / Woman Show -tapahtumaan, joka järjestettiin Premiere Classe -näyttelyn yhteydessä Louvren viereisessä Jardin des Tuileries puistoon pystytetyssä teltassa. Edellinen Man / Woman Show -järjestettiin maaliskuun alussa 2020 ja osa Myssylle silloin buukatuista tapaamisista peruuntui uhkaavan pandemian takia. “Tuntui oikealta jatkaa siitä, mihin jäätiin. Uusien lisäksi samat vanhat kontaktit olivat liikkeellä ja täynnä intoa uusista mahdollisuuksista. Lopulta saldona meille oli toistakymmentä uutta asiakasta ja uudelleen avattuja kontakteja”, jatkaa Jauhiainen. Myssy erottui kesää myyvillä muotiviikoilla etenkin kesä- ja bucket-hatuillaan, jollaisia ei ole alalla juuri nähty.



Neljättä kertaa mukana ollut visualisti Iryna Shvets kertoo yllättyneensä siitä, miten paljon kiinnostuneempia ostajat olivat nyt ideasta brändin takana. “Mielestäni ero oli huikea kahden vuoden takaiseen. Myssyn ainutlaatuinen konsepti täydellisessä jäljitettävyydessään kiinnosti ihmisiä aivan eri tavalla, aika on nyt juuri oikea meidän kaltaisillemme aidosti vastuullisille toimijoille”, hän kertoo. Tärkeimpänä uutena markkina-avauksena oli Yhdysvallat. “Siellä vastuullisuus kiinnostaa todella paljon ja onhan 80 neulovaa mummoa aikamoinen konsepti”, Shvets jatkaa.



Päätös muotiviikoille osallistumisesta piti tehdä kesällä pandemian suhteen melko epävarmassa tilanteessa ja suomalaiset osallistujat olivat harvassa. “Olemme koko ajan pyrkineet jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä ja tarttumaan tilaisuuksiin, toki rajoituksia kunnioittaen. Meille oli lopulta itsestään selvää, että kerran rokotukset ovat kunnossa, on Pariisiin lähdettävä katsomaan missä alalla mennään. Tällä alalla ei ole saavutettuja positioita, joka vuosi on lunastettava oma paikkansa uudelleen”, kuvailee toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Pariisissa Myssyä myyvät tällä hetkellä mm. tavaratalo Galeries Lafayette ja konseptimyymälä Merci.

Tutustu kesän hitteihin, jotka Pariisissa ihastuttivat:

Kesähattuun ja Nomadiin!



Also in News

Lämpimästi tervetuloa Myssyn tunnelmalliseen Joulukauppaan ja tutustumaan Suomen Suurimpaan Myssyn!
Lämpimästi tervetuloa Myssyn tunnelmalliseen Joulukauppaan ja tutustumaan Suomen Suurimpaan Myssyn!

Hyvä Myssy-ystävä,

Myssyn perinteinen joulukauppa on auki joulukuussa seuraavasti: 

Read More
Myssymummot poseeraavat Škodan maailmanlaajuisen kampanjan kasvoina
Myssy Grannies star a world-wide Škoda campaign

Autojätti Škoda on juuri julkaissut maailmanlaajuisen Explorers of Sustainability - kampanjan viimeisen osan: Myssyfarmi, tightly knitted community.  Kampanjan kasvoina poseeraavat tietysti Myssymummot. Kyse on rajoja rikkovasta lähestymiskulmasta autoalan markkinointiin
Read More
Myssyfarmi järjestää Finn Fashion Fridayn 17.-19.11 neljättä kertaa
Finn Fashion Friday November 17th to 19th 2023

The fourth annual Finn Fashion Friday takes place November 17th to 19th 2023. Finn Fashion Friday was created by Myssyfarmi for Finnish fashion companiesto raise awareness for responsible consumption...
Read More

Stay warm. Subscribe our Newsletter!