FREE WORLDWIDE SHIPPING ENDS TODAY

Suomalaiset muotimerkit yhdistivät voimansa:


Muodin mustissa lampaissa ei ole mitään synkkää. Kyse on joukosta vastuullisia suomalaisia muotibrändejä, jotka haluavat herättää ihmiset panostamaan pieniin suomalaisiin toimijoihin käsillä olevan amerikkalaisen kulutusriehan Black Fridayn sijaan. Tulevan viikonlopun 20.-22-11 ajan on tarjolla etuja suomalaisten brändien verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Mukana ovat Arela, Frenn, Formal Friday, Hálo, Kasperi, Lovia, Myssy, Nomen Nescio, Saint Vacant, Sasta, Tauko ja Terhi Pölkki.

Suomessa Black Friday on jo vakiinnuttanut paikkansa, mutta joka vuosi myös vastavoima sille kasvaa. “Kyse on ollut meillekin hyvästä kampanjasta, mutta pohdimme miksi syksyn kampanja kannattaa pitää päivänä, joka ei Suomessa perustu mihinkään juhlapyhään tai edes veronpalautuksiin. Silloin kilpaillaan mainostilasta kaikkien pesukonekauppiaiden kanssa”, kertoo kampanjaa masinoinut Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Syntyi idea suomalaisten brändien yhteisestä tempauksesta, jossa kampanjoidaan yhdessä ja pyritään auttamaan myös kaveria. Kaverit oli sitten helppo puhua mukaan. Muodin mustien lampaiden viikonloppuna 20-22.11. tarjolla on houkuttelevia etuja, jotka antavat kuluttajalle ylimääräisen syyn suosia suomalaista.

Kahteentoista yritykseen mahtuu niitä, joita koronavuosi on kolhinut kovasti kivijalkamyymälöiden hiljentyessä ja juhlien peruuntuessa, mutta myös niitä joiden liikevaihto on tuntuvassa kasvussa. “Tänä vuonna kotimaisen arvostus on ollut selkeästi nousussa, mutta se ei yksin riitä. Tarvitaan myös ihan aitoja tekoja. Nyt suomalaisen yrityksen tuotteen valinta on tärkeämpää kuin koskaan” Rauhansuu jatkaa. Osa tuotteista on valmistettu kokonaan Suomessa, mutta valtaosalla valmistus on EU-alueella. Eetti ry:n vastuullisuusvertailussa korkeimmat pisteet keränneen miestenvaatemerkki Frennin toimitusjohtaja Jarkko Kallio kertoo, että esimerkiksi ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80% rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen. “Meillä jokaisella on vastuu omista valinnoistamme. Me Frennissä etsimme parhaat mahdolliset materiaalit kuhunkin tuotteeseen ja kerromme siitä avoimesti nettisivuillamme. Näin meidän asiakkaat voivat tehdä omat valintansa tietoon perustuen”, jatkaa Jarkko Kallio.

“Tällä tempauksella emme arvota kenenkään tapaa tehdä kampanjoitaan, vaan haluamme vetää yhtä köyttä pienten suomalaisten puolesta” kertoo Myssyfarmin myyntijohtaja Hanna Jauhiainen. “Lähtökohtaisesti vastuullisenkin yrityksen tulee myydä hyvin pärjätäkseen ja kasvaakseen, ja sitä vauhdittamaan tarvitaan kampanjoita. Taloudellinen vastuu on yksi yhteiskuntavastuun tukipilareista”, hän jatkaa.

Tänä vuonna mukaan kampanjaan lähtivät Business Finlandin menestyksekkäässä, mutta sittemmin päättyneessä, Lifestyle Finland -ohjelmassa tutustuneet toimijat, mutta visioissa on kasvattaa ja ammattimaistaa tapahtumaa ensi vuodelle. “Nyt toivomme että sekä media että kuluttajat todella innostuvat tästä kampanjasta ja näyttävät halunsa tehdä ostoksensa juuri kotimaisilta toimijoilta. Tänä vuonna se on erityisen tärkeää”, painottavat Muodin Mustat Lampaat.

Tutustu kampanjaan osoitteessa:

www.muodinmustatlampaat.com


LISÄTIETOJA:

Anna Rauhansuu, toimitusjohtaja, Myssyfarmi: 0445704022 tai emanta@myssyfarmi.fi
Jarkko Kallio, toimitusjohtaja, Frenn: 0503412887 tai jarkko@frenncompany.com



Also in News

Myssy on virallinen Mielinauha-kumppani
Myssy is an official Mielinauha Campaign partner

Read More
Myssyn Outlet hiihtolomalla kauppakeskus Myllyssä
Myssyn Outlet hiihtolomalla kauppakeskus Myllyssä

Myssyn Outlet ja ohjelmaa kauppakeskus Myllyssä hiihtolomalla!
Read More
Uniikkimyynti 2024 on täällä!
Uniikkimyynti 2024 on täällä!

Viikon tähti on karstattu Pörrö 2024 -mallisto!
Read More

Stay warm. Subscribe our Newsletter!