ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

joulukuu 31, 2019

Lämmin kiitos Myssy-ystävät tästä muhkeasta vuodesta 2019!

Alkuvuodesta täällä farmilla oltiin onnellisia Pirtin Kehräämön kanssa kehitetystä paksummasta hahtuvalangasta, jonka avulla kaikki olisi tänä vuonna paljon edellistä vuotta muhkeampaa! Myös viileät kelit ja lumi saapuivat vihdoin tammikuussa, mutta mepä suuntasimme ensimmäistä kertaa Pariisin muotiviikoille Who’s Nextiin. Mukana oli uudet loisteliaat myymäläkalusteet, ne muhkeat asusteet sekä tosi epämuodikkaat markkinointimateriaalit.

Itse asiassa ne oli niin epämuodikkaat, että keväällä sitten pokkasimme Hopea Huipun suomalaisen luovan alan tärkeimmästä kilpailusta Vuoden Huipuista suoraan suuryritysten nenän edestä muhkealla sloganillamme ”It’s not cool. It’s warm.”. Myös sloganin rekisteröinti EU-tasolla meni läpi ykkösellä, mikä oli mukavaa, sillä kukapa nyt ei haluaisi olla coolin sijaan lämmin?

Helmikuussa emäntä Anna ja Anneli-mummo poikkesivat Huomenta Suomessa, mistä alkoi muhkea mummovyöry. Niinpä tänä vuonna farmin riveissä neuloo 40 eläkeläisrouvaa ja jonotuslistalla on toinen mokoma. Mummoja siis piisasi, mutta keväällä villan kanssa oli haasteita. Farmilla jaettiin niukkuutta ja pidettiin hyviä mummoja tyhjäkäynnillä, kunnes villavarasto oli jälleen muhkea.

Vaan silti täytyy todeta, että vuoden suurimpiin saavutuksiin kuuluu suomalaisen villan profiilin nostaminen. Siitä kun edelleen poltetaan arvottomana 60-80 %. Meille villaa toimitti 17 luomulammastilaa ja siitä Pirtin Kehräämö kehräsi lankaa. Lammastiloille maksettiin ja maksetaan ykköslaadusta vitonen kilolta ja kakkoslaadustakin puolet siitä. Vaikka volyymit eivät vielä ole valtavia, niin pian ne ovat sitäkin muhkeampia ja moni lammastila on sanonut, että ensimmäistä kertaa pitkään aikaan näkee toivoa kotimaisen villan uudessa tulemisessa. Me näytämme suuntaa.

Myssyfarmin oli kasvanut ulos maatilan tiloista ja kesäloman päätteeksi roudasimme kuutioittain tavaraa Haverin koululle. Aateltiin, että kattellaan vähän mitä tästä tulee. Osataanko täällä olla. Vaan Haverista on tullut meidän uusi muhkea päämajamme, jonka tarina lienee vasta alussa!

Syksyllä alkoi yhteistyö monen uuden jälleenmyyjän kanssa. Joukossa on isoja ja pieniä toimijoita, läheltä ja kaukaa. Itse asiassa noin 100 toimijaa 16 maassa, aika muhkea määrä! Uudet myymäläkalusteet palvelivat ilmeisen hyvin ja yhteistyössä jälleenmyyjien kanssa järjestettiin aamupalatilaisuus suomalaisesta uudesta luksuksesta, tunnelmallisia neulontailtoja sekä tietysti jo klassikoksi muodostunut Mummot näyteikkunassa -tempaus.

Lanseerasimme myös ensimmäiset kollaboraatiot: Kyrö-myssy meni taatusti päähän, Sastan metsästysmyssy kumpusi suoraan agraari-Suomen syvimmistä saloista ja rakkaan kilpailijamme Coston hattuja koristaa nyt Myssytupsu. Teimme myös sopimuksen liikelahjoista Mastermarkin kanssa ja tänä vuonna yllättävän monen yrityksen muhkeista joulupaketeista on paljastunut jotain kotimaista, tarinallista, aikaa kestävää sekä tietysti lämmintä.

Kasvuyrityksen rahoitus päätettiin pitkällisen pohdinnan tuloksena ratkaista Invesdorin kanssa joukkorahoituskampanjana toteutettavana osakeantina. Kyllähän meillä oli sellainen ajatus, että meidän tekemisiin uskoo moni muukin. Mutta että niin moni, se oli silti yllätys. Keräsimme muhkeat 425 000 euroa ja rapiat päälle osakennanillamme, joka lopulta osakeanti päättyi viikkoa suunniteltua aiemmin. Moni jäi kuulemma nuolemaan näppejään. Kampanjan menestys oli mielestämme luottamuksen osoitus meille ja tekemällemme työlle. Tässä nostetaan suomalaista muotia, suomalaista maaseutua, suomalaista lammastaloutta ja suomalaisten eläkeläisrouvien työllisyyttä kaikkea samassa

Erityiskiitos kaikille ihanille mummoille, lampureille, kehräämön väelle, jälleenmyyjille, agenteille, Mastermarkin tyypeille, kavereille, valokuvaajille Albertille ja Petterille, yhteistyökumppaneille Isokyrössä, Nurmeksessa sekä Yrjönkadulla, päämajan isännille, mainosmiehille Erkille ja Petrille, Invesdorin jengille sekä kaikille niille, jotka unohdimme tästä listasta!

Joulukuussa kokoontui ensimmäistä kertaa uusi ja uljas hallituksemme. Tähän on hyvä päättää tämä muhkea vuosi ja suunnata seuraavaan. Talvihan on eteläisessä Suomessa vasta aluillaan ja parhaat Myssykelit vasta käsillä! Ja se Pariisikin kutsuu jälleen täynnä muhkeita yllätyksiä!

Mahtavaa villaista uutta vuotta 2020!

Myssytiimi

Myös News

Uniikkiviikko on täällä!

helmikuu 15, 2021

Legendaarinen Uniikkiviikko 16.-23.2 on täällä koreampana kuin koskaan!
Neulonnasta hyvinvointia: Neulonnan neljä terveysvaikutusta

helmikuu 11, 2021

Neulonta on hyödyllinen harrastus. Jo muutaman silmukan opettelulla voi saada aikaan uskomattoman kauniita luomuksia kuten myssyjä, huiveja tai vaikka villatakkeja. Mutta tiesitkö, että neulonta ei ole vain hyödyllistä, vaan myös hyvinvointia edistävää? Listasimme neljä neulonnan terveysvaikutusta!
Jatka lukemista
Myssy 2.0 luomusilkkivillavuorella on täällä!

helmikuu 05, 2021

Myssy-ystävien eniten toivoma lisävaruste Myssyyn on jo vuosia ollut sisävuori! Pakkaset paukkuvat ja meillä on teille uutispamaus: Nyt voit ostaa sellaisen Myssyysi!