ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Myssyfarmin neljättä kertaa järjestämä suomalaisten muotibrändien Finn Fashion Friday -kampanja starttaa perjantaina 17.11. Kampanja on koonnut riveihinsä 30 suomalaista muoti- ja lifestylemerkkiä. Muodille vaikeana vuotena ennätyssuuren kampanjan rakentaminen kertoo suomalaisen muodin elinvoimaisuudesta, luovuudesta ja taistelutahdosta. FFF on intensiivinen kampanjaviikonloppu, joka juhlistaa suomalaisen muodin vastuullisuutta, ja samalla houkuttelee tarjouksin ja eduin kuluttajia valitsemaan juuri kotimaista. Finn Fashion Forever!

 Huonojen uutisten kierre on himmentänyt hyvien uutisten loisteen 

Vuosi on ollut suomalaiselle muodille historiallisen vaikea ja ikävien uutisten kierre on himmentänyt alalta kuuluvat hyvät uutiset. Kun ajat ovat synkät, on kuitenkin helppo loistaa. FFF nostaa suomalaisen muodin onnistumisia, ylpeyden aiheita ja vastuullisuutta, joka on globaalisti katsoen poikkeuksellisella tasolla. Suomalaiset kun ovat luonnostaan rehellistä väkeä, joka haluaa tehdä asiat oikein ja hyvin. “Tänäkin vuonna suomalaiset muotimerkit ovat avanneet uusia kivijalkaliikkeitä, tehneet super onnistuneita lanseerauksia, saaneet auki uusia vientikanavia ja sertifikaatteja sekä voittaneet vastuullisuudestaan palkintoja. Nyt on aika katsoa tätä valoisaa puolta ja katkaista negatiivisuuden kierre. Se onnistuu vain kuluttajia voimaannuttamalla, aloittamalla positiivinen kierre”, toteaa kampanjan alkuperäisen idean takana oleva Anna Rauhansuu. Kulutusilmapiiri on muuttunut pandemia-ajan “support your local” -ajattelusta kohti oman talouden optimointia. Kampanjan taustavoimat eivät kuitenkaan usko kuluttajien arvopohjan muuttuneen, vastuullisuus ja kotimaisuus vain korostuvat arvoissa. 

Kunnyt jos koskaan onkinnyt tai ei koskaan 

Kampanja sijoittuu Black Fridayta edeltävään viikonloppuun ja alkuperäinen idea oli toimia vastaiskuna ylikansalliselle kulutushysterialle, tarjota sille vastuullinen vaihtoehto. “Suomalaisilla yrityksillä on maine laadukkaasta ja kestävästä tuotannosta. Kun ostat suomalaiselta yritykseltä, voit luottaa siihen, että tuote on valmistettu korkeilla laatuvaatimuksilla ja vastuullisesti”, kertoo pitkänlinjan muotiyrittäjä Hannes Bengs Costolta. Osa kampanjan yrityksistä valmistaa tuotteet kokonaan Suomessa, osa taas EU-alueella tai omilla tehtaillaan Aasiassa. Tuotteet on myös suunniteltu Suomessa suomalaista käyttäjää ajatellen. Ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80% rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen ja ostaa sen Suomessa. Vaikka kampanjayritysten joukossa on viennissä menestyviä yrityksiä, kotimarkkinan rooli on kuitenkin ratkaiseva: Suomalaista muotia ei ole ilman asiakkaita.  “Ensin tuli korona, sitten sota, inflaatio ja korot. Joka vuosi olemme sanoneet, ettänyt jos koskaan on oikea hetki ostaa suomalaista.  Tänä vuonna sanomme, että nyt tai ei koskaan”, Rauhansuu kiteyttää. Osa osallistujista on ilmaissut suoraan, että kampanjan onnistuminen on edellytys koko yritystarinan jatkolle.

“Pyysin mukaan kaikki kilpailijat”

Kampanja itsessään ei tavoittele voittoa, vaan sitä tehdään talkoohengessä ja osallistumismaksuilla katetaan kampanjan suorat mainoskulut sekä ulkoistetun projektipäällikön palkkio.  FFF kokoaakin jälleen yhteen yrityksiä, jotka moni näkee kilpailijoina. ”Jos tämä ala jotain kaipaa, niin yhteen hiileen puhaltamista ja siksi näin suuri osallistujajoukko todella ilahduttaa. Se on joko me tai sitten jokin kansainvälinen pikamuotiketju, jotain pitää päälle kuitenkin pukea. Pyysin mukaan kaikki kilpailijat, jotka vaan keksi nimetä. Kun kaveri pärjää, mekin pärjäämme”, sivaltaa Rauhansuu. Nyt tai ei koskaan.

Kampanjassa mukana olevat merkit: Aarre Label, Arkive Atelier, Costo, Dream Circus, Finarte, fmam, Formal Friday, Frenn, Hálo, Kaiko, Lovia, Lumoan, Mainio, Masi Jeans, Mifuko, Miia Halmesmaa, Morico, Myssy, Nakoa, Nomen Nescio, Purewaste, R/H, Ruskovilla, Samuji, Sasta, Terhi Pölkki, Tuohi Jewelry, Vaiko, VAIN ja Wolmark.

www.finnfashionfriday.fi



Myös News

Myssymummot poseeraavat Škodan maailmanlaajuisen kampanjan kasvoina
Myssymummot poseeraavat Škodan maailmanlaajuisen kampanjan kasvoina

Autojätti Škoda on juuri julkaissut maailmanlaajuisen Explorers of Sustainability - kampanjan viimeisen osan: Myssyfarmi, tightly knitted community.  Kampanjan kasvoina poseeraavat tietysti Myssymummot. Kyse on rajoja rikkovasta lähestymiskulmasta autoalan markkinointiin
Jatka lukemista
Kylmäuintikauden vinkit: Myssy & Lilja the Label
Kylmäuintikauden vinkit: Myssy & Lilja the Label

Tutustu täältä kylmäuintivinkkeihimme, jotka on koottu yhdessä Lilja the Labelin kanssa!

Jatka lukemista
Positiivinen kierre jatkuu:  Nimekkäitä jälleenmyyjiä Japanista!
Positiivinen kierre jatkuu: Nimekkäitä jälleenmyyjiä Japanista!

Kevään vaikeuksien jälkeen on ilo kertoa, että Myssyllä on tänä syksynä 15 uutta kansainvälistä jälleenmyyjää.
Jatka lukemista

Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!