ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Myssymummot poseeraavat Škodan maailmanlaajuisen kampanjan kasvoina: katso video alta!

Autojätti Škoda on juuri julkaissut maailmanlaajuisen Explorers of Sustainability - kampanjan viimeisen osan: Myssyfarmi, tightly knitted community.  Kampanjan kasvoina poseeraavat tietysti Myssymummot. Kyse on rajoja rikkovasta lähestymiskulmasta autoalan markkinointiin: Autoilla itsevarmasti ajavat eläkeläisrouvat ovat raju vastakohta alan markkinoinnille tyypillisistä alfauroksista tai nuorista perheistä. Explorers of Sustainability on neliosainen kampanja, joka kertoo neljän edelläkävijä yrityksen tarinan 2,5 minuutin minidokumentissa sosiaalisen median eri kanavissa sekä kansainvälisessä verkkolehdessä Škoda Storyboardissa. Kampanjan aiemmat osat ovat saavuttaneet yli miljoona katselukertaa.


Myssyfarmi on yksi kampanjaan valitusta neljästä eurooppalaisesta yrityksestä. Kampanjayritysten etsimisestä vastasi tsekkiläinen kuvausagentti, joka lähestyi Myssyä  ensin  sosiaalisessa mediassa. “Luulin ensin, että viestissä on kyse huijauksesta. Että haluammeko mukaan kansainväliseen autokampanjaan? Ennen kuin ehdimme sen enempää kaivella, tuli jo soitto Tsekeistä, että tämä tarina on ehdottomasti saatava mukaan”, kertoo Myssyfarmin Instagramista vastaava Iryna Shvets. Kampanjan ajatuksena on jakaa poikkeuksellisen vastuullisia ja rajoja rikkovia yritystarinoita, joihin Škoda  luontevasti kuuluu.  Myssyn yrittäjiltä ei oikean merkkistä autoa löytynyt, mutta kun ringissä neuloo liki 100 Myssymummoa, nopeasti selvisi että heistä seitsemän ajaa Škoda a. “Kun agentti esitteli Myssyfarmin Škoda n bränditiimille, nämä innostuivat heti valtavasti. Että ihan mieletöntä päästä kuvaamaan karismaattisia eläkeläisrouvia, tällaista ei ole alalla ennen tehty!”, jatkaa Shvets. 

“Meidän innovaatiomme ei ole tekninen, meidän innovaatiomme on sosiaalinen” avaa Myssyn yrittäjä Anna Rauhansuu videon. Hänen äänensä kertoo Myssyn tarinaa kahden ja puolen minuutin ajan englanniksi. Dokumentti kuljettaa yrityksen tarinaa läpi Pöytyän kunnan: seikkaillaan Rintalan lammastilalla, Myssyn päämajassa, kotikylällä Vistolassa sekä kansallismaisemassa Aurajokilaaksossa, jossa Myssymummot ajavat itsevarmoina kohti päivän tapaamista. Entä miltä dokumentissa esiintyminen tuntuu Myssymummoista itsestään? Leila Setälä, Ulla Aitavaara, Soili Salminen ja Hanna Ora kaikki pitivät saksalaisvetoisen monikansallisen tiimin vetämiä ja neljä päivää kestäneitä kuvauksia huikeana kokemuksena. “Ensin ajatus tuntui todella yllättävältä, luulin että he haluavat kuvata pelkästään autoani. Mutta että minuakin? Kuvaukset olivat todella jännittävä kokemus, mutta äkkiä sitä tottui kameraan. Tällaista voi kokea vain kerran elämässä ja hyvin harva pääsee koskaan kansainväliseen kampanjaan! Olen niin iloinen tästä kokemuksesta!”, kertoo Leila Setälä kuvauksista.

Pöytyällä heinä-elokuun vaihteessa vietetyt viisi päivää lunastivat brändi- ja sisältöstrategi Václav Buchbauerin kaikki odotukset: “Rakastan todella tätä tarinaa, koko tiimiä ja sitä miten rakennatte paikallista yhteisöä”, hän kommentoi.Dokumentin jakeluun on maailman laajuiset oikeudet poislukien Pohjois-Amerikka. Yrittäjästä itsestään dokumenttiprojektiin osallistuminen oli luonteva askel kansainvälisillä areenoilla. “Olemme rakentaneet johdonmukaisesti kansainvälistä brändiä, jakelukanavia ja sosiaalista mediaa. Myssyfarmin tarina on globaalissa mittakaavassa täysin ainutlaatuinen ja tavoitteenamme on tehdä lisää kansainvälisiä yhteistöitä globaalien brändien kanssa. Meille tämä tuo merkittävää näkyvyyttä ja Škoda lle taas ainutlaatuista sisältöä, kaikki voittavat. Lähtökohta meille kollaboraatioissa on aina se, että arvopohja yhteistyöprojektiin on yhteinen. Suomessa harva ymmärtää tällaisen brändin ja tarinan arvon, mutta tämä varmasti avaa silmiä ja viitoittaa tietä. Uskon, että jatkoa seuraa”, Anna Rauhansuu hymyilee. Kyyti voi olla vauhdikasta, vaikka puikoissa ovatkin eläkeläismummot.

Explorers of Sustainability, Closely-knitted community / Myssyfarmi-dokumentin materiaalit ja tiimi:

Dokumentin kuvat ladattavissa:
Explorers of sustainability: When Finnish grannies knit

Kuvat 54-66:
https://www.skoda-storyboard.com/en/images/?ajax_search_results_image=60

Dokumenttivideo ladattavissa: 

https://www.skoda-storyboard.com/en/videos/

Dokumenttivideo Youtubessa:

https://www.youtube.com/watch?v=d89jStP6bw4

Kampanjan Storyboard: 

https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-world/explorers-of-sustainability-when-finnish-grannies-knit/

Kampanja Škoda gram-kanavalla Instagramissa:

https://www.instagram.com/skodagram/
EI VIELÄ JULKAISTU

Kuvat: Carlos Blanchard

Ohjaus ja editointi: Marcelo Alves
Tuotanto: Film Deluxe Gmbh, Karina Kirschner (vastaava tuottaja) 

Škodan tiimi: Václav Buchbauer (brändi ja sisältö) ja Andrea Jezkova ( Škoda gram)

Myssyfarmin tiimi:Anna Rauhansuu (ääni), Janne Rauhansuu; Mummot:  Leila Setälä, Ulla Aitavaara, Soili Salminen ja Hanna Ora; Mari Rintala (värjäys), Iryna Shvets (kuvausten johto ja sosiaalinen media)



Myös News

Myssyn Outlet hiihtolomalla kauppakeskus Myllyssä
Myssyn Outlet hiihtolomalla kauppakeskus Myllyssä

Myssyn Outlet ja ohjelmaa kauppakeskus Myllyssä hiihtolomalla!
Jatka lukemista
Uniikkimyynti 2024 on täällä!
Uniikkimyynti 2024 on täällä!

Viikon tähti on karstattu Pörrö 2024 -mallisto!
Jatka lukemista
Lanseeraus: Kotijoukot-mallisto
Lanseeraus: Kotijoukot-mallisto

Kotijoukot-mallisto on Myssyn ja Kotipizzan yhteisten arvojen aikaansaannos
Jatka lukemista

Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!