ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Suomalaiset muotimerkit yhdistivät voimansa:


Muodin mustissa lampaissa ei ole mitään synkkää. Kyse on joukosta vastuullisia suomalaisia muotibrändejä, jotka haluavat herättää ihmiset panostamaan pieniin suomalaisiin toimijoihin käsillä olevan amerikkalaisen kulutusriehan Black Fridayn sijaan. Tulevan viikonlopun 20.-22-11 ajan on tarjolla etuja suomalaisten brändien verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Mukana ovat Arela, Frenn, Formal Friday, Hálo, Kasperi, Lovia, Myssy, Nomen Nescio, Saint Vacant, Sasta, Tauko ja Terhi Pölkki.

Suomessa Black Friday on jo vakiinnuttanut paikkansa, mutta joka vuosi myös vastavoima sille kasvaa. “Kyse on ollut meillekin hyvästä kampanjasta, mutta pohdimme miksi syksyn kampanja kannattaa pitää päivänä, joka ei Suomessa perustu mihinkään juhlapyhään tai edes veronpalautuksiin. Silloin kilpaillaan mainostilasta kaikkien pesukonekauppiaiden kanssa”, kertoo kampanjaa masinoinut Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Syntyi idea suomalaisten brändien yhteisestä tempauksesta, jossa kampanjoidaan yhdessä ja pyritään auttamaan myös kaveria. Kaverit oli sitten helppo puhua mukaan. Muodin mustien lampaiden viikonloppuna 20-22.11. tarjolla on houkuttelevia etuja, jotka antavat kuluttajalle ylimääräisen syyn suosia suomalaista.

Kahteentoista yritykseen mahtuu niitä, joita koronavuosi on kolhinut kovasti kivijalkamyymälöiden hiljentyessä ja juhlien peruuntuessa, mutta myös niitä joiden liikevaihto on tuntuvassa kasvussa. “Tänä vuonna kotimaisen arvostus on ollut selkeästi nousussa, mutta se ei yksin riitä. Tarvitaan myös ihan aitoja tekoja. Nyt suomalaisen yrityksen tuotteen valinta on tärkeämpää kuin koskaan” Rauhansuu jatkaa. Osa tuotteista on valmistettu kokonaan Suomessa, mutta valtaosalla valmistus on EU-alueella. Eetti ry:n vastuullisuusvertailussa korkeimmat pisteet keränneen miestenvaatemerkki Frennin toimitusjohtaja Jarkko Kallio kertoo, että esimerkiksi ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80% rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen. “Meillä jokaisella on vastuu omista valinnoistamme. Me Frennissä etsimme parhaat mahdolliset materiaalit kuhunkin tuotteeseen ja kerromme siitä avoimesti nettisivuillamme. Näin meidän asiakkaat voivat tehdä omat valintansa tietoon perustuen”, jatkaa Jarkko Kallio.

“Tällä tempauksella emme arvota kenenkään tapaa tehdä kampanjoitaan, vaan haluamme vetää yhtä köyttä pienten suomalaisten puolesta” kertoo Myssyfarmin myyntijohtaja Hanna Jauhiainen. “Lähtökohtaisesti vastuullisenkin yrityksen tulee myydä hyvin pärjätäkseen ja kasvaakseen, ja sitä vauhdittamaan tarvitaan kampanjoita. Taloudellinen vastuu on yksi yhteiskuntavastuun tukipilareista”, hän jatkaa.

Tänä vuonna mukaan kampanjaan lähtivät Business Finlandin menestyksekkäässä, mutta sittemmin päättyneessä, Lifestyle Finland -ohjelmassa tutustuneet toimijat, mutta visioissa on kasvattaa ja ammattimaistaa tapahtumaa ensi vuodelle. “Nyt toivomme että sekä media että kuluttajat todella innostuvat tästä kampanjasta ja näyttävät halunsa tehdä ostoksensa juuri kotimaisilta toimijoilta. Tänä vuonna se on erityisen tärkeää”, painottavat Muodin Mustat Lampaat.

Tutustu kampanjaan osoitteessa:

www.muodinmustatlampaat.com


LISÄTIETOJA:

Anna Rauhansuu, toimitusjohtaja, Myssyfarmi: 0445704022 tai emanta@myssyfarmi.fi
Jarkko Kallio, toimitusjohtaja, Frenn: 0503412887 tai jarkko@frenncompany.com



Myös News

Myssy Knitting Club starttaa to 21.11.!
Myssy Knitting Club starttaa to 21.11.!

Myssy Knitting Club livenä nyt Turussa ja Pöytyällä - tule mukaan!
Jatka lukemista
Viides Finn Fashion Friday koittaa 22.-24.11.
Viides Finn Fashion Friday koittaa 22.-24.11.

On aika juhlia ennätysmäärällä osallistujia!
Jatka lukemista
Save the Finnsheep!
Save the Finnsheep!

Lue miksi lammastalous on Suomessa ajautunut kriittiseen pisteeseen ja alalle on julistettu hätätila.
Jatka lukemista

Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!