ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Kotimaiset muotimerkit yhdistivät voimansa amerikkalaista kulutusjuhlaa vastaan - ja lupaavat auttaa toinen toisiaan

Suomalaiset muotimerkit ovat jälleen yhdistäneet voimansa Black Fridayta vastaan: Finn Fashion Friday -tempauksella halutaan herättää ihmiset panostamaan pieniin suomalaisiin toimijoihin käsillä olevan amerikkalaisen kulutusriehan Black Fridayn sijaan. Tulevan viikonlopun 19.-21.11. ajan on luvassa vastuullisuuteen kannustavia etuja suomalaisten brändien verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Mukana Finn Fashion Fridayssa ovat Aarre, Alpa, Costo, Formal Friday, Frenn, Hálo, Kaiko, Morico, Myssy, Sasta, Terhi Pölkki, Vestiarium ja Wildkind Kids. Tapahtuma on suoraa jatkoa viime vuonna huikean suosion saavuttaneelle Mustien Lampaiden Päivälle.

Suomessa Black Friday on jo vakiinnuttanut paikkansa, mutta joka vuosi myös vastavoima sille kasvaa. Finn Fashion Fridayn idea on tarjota vastuullinen vaihtoehto ja kannustaa yhteistyöhön. “Viime vuonna tämä kampanja oli mieletön menestys ja toi todella tärkeää myyntiä monelle pienelle toimijalle koronakurimuksen keskelle. Oli voimaannuttavaa kampanjoida yhdessä ja pyrkiä auttamaan myös kavereita. Myös ajoitus ennen ylikansallista kerskakulutuspäivää oli oikea. Uskon, että tänä vuonna Finn Fashion Friday kasvaa ja vakiinnuttaa paikkansa”, kertoo kampanjaa masinoinut Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu.

Kampanjassa tärkeää on myös poikkeuksellinen yhdessätekemisen kulttuuri, joka ei ole ollut alalle tyypillistä. Kampanjaan osallistuvat merkit eivät koe kilpailevansa toistensa kanssa osin samankaltaisista tuotteista huolimatta, vaan yhdessä suuria kansainvälisiä toimijoita vastaan. “Halusimme ehdottomasti olla mukana suomalaisten merkkien yhteisessä Finn Fashion Friday -tapahtumassa. On tärkeää yhdistää voimat muiden kotimaisten vastuullisten merkkien kanssa. FFF ei ole pelkkä alekampanja, se on yhdessä tekemisen liputtamista ja yhdessä tekeminen on erityisesti korostunut tässä ajassa ja toivon että kampanja antaa syyn ostaa kotimaisilta brändeiltä!" kertoo Terhi Pölkki. Harkitut edut houkuttelevat siis tekemään valinnan suomalaisen yrityksen puolesta. Vastuullisuuden ja lähituotannon arvostus ovat jo pitkään olleet kasvussa ja pandemia on entisestään vahvistanut ilmiötä. Osa kampanjan yrityksistä valmistaa tuotteet kokonaan Suomessa, mutta isolla osalla valmistus on EU-alueella. Ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80% rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen. “Haluamme, että kuluttajat valitsevat suomalaisen verkkokaupan ja kivijalan isojen ulkomaisten verkkokauppojen sijaan, jolloin raha jää Suomeen ja hyödyttää meitä suomalaisia ja hyvinvointiyhteiskuntaamme”, avaa hálo-vaatemerkin toinen perustajista ja toimitusjohtaja Marta Valtovirta.

“Mustan Lampaan Päivä oli vuosia Myssyn pääkampanja ja viime vuonna siitä tuli itseään isompi ilmiö. Halusimme kaikkia brändejä yhdistävän nimen ja niin päädyimme Finn Fashion Friday:hin”, kuvailee Rauhansuu. Osallistujat toivovat, että kampanjasta tulee viime vuoden tapaan kaupallinen menestys. Vastuullisen muodin menestyminen luo kestävää tapaa kuluttaa.

Tutustu: 

www.finnfashionfriday.fi

Huom! Myssy-kaupassa kaikki Myssymummojen neulomat tuotteet -30% ja KnitKit -neulontapaketit -15%. Kampanja alkaa perjantaina kello 00.00!


Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!