Viides Finn Fashion Friday koittaa 22.-24.11. On aika juhlia ennätysmäärällä osallistujia!
Suomalaisen muodin omaa juhlaviikonloppua vietetään viidennen kerran tulevana viikonloppuna. Tapahtuma on kasvanut jälleen uuteen ennätykseen siitä huolimatta, että ajat ovat olleet poikkeuksellisen vaikeat pienille ja vastuullisille muotibrändeille. FFF kannustaa kuluttajia vastuulliseen kulutukseen ja kotimaisuuden suosimiseen aikana, jolloin ketjutetut alennusmyynnit sekä ultrapikamuoti kasvavat ja kukoistavat. “Vaikka vastuullisuus on juuri nyt arvona suuren massan osalta heitetty hetkeksi romukoppaan, jokainen kuitenkin tietää sisimmässään, että se on tärkeämpää kuin koskaan. Finn Fashion Fridayssa ei ole mitään synkkää. Hiljaisen hetken sijaan on aika juhlia kaikkea sitä kaunista ja kestävää, mitä suomalaiset muoti- ja lifestylebrändit edustavat”, kuvailee tapahtuman idean takana oleva Myssyfarmin Anna Rauhansuu. Myssyfarmin kampanjaetuna kaikki tuotteet ovat -30% tämän yhden ainoan kerran vuodessa.
Kolmipäiväisessä tempauksessa on tänä vuonna mukana 33 suomalaista brändiä, joista yhdeksän on uusia tulokkaita. Kampanjan voima on yhdessä tekemisessä ja se vetoaa sekä alan sisällä että suomalaisen muodin fanien keskuudessa. ”Me emme koe muita suomalaisia muotibrändejä kilpailijoina, vaan meidän yhteinen vastustaja on kestämätön pikamuoti. Tämän kaltaisella kampanjalla pystymme yhdessä saavuttamaan enemmän näkyvyyttä. Jokainen ihminen joka saadaan valitsemaan paremmin, on voitto meille kaikille”, toteaa ensi kertaa kampanjassa mukana olevan Toive Companyn Riku Keihäsniemi. Kaikki brändit hakevat kampanjalta tosi ystävien kohtaamista sekä tunnettuutta eli uusia tuttavuuksia, ja tarjoavat kampanjaetuja, jotka kannustavat valitsemaan vastuullisesti. Juhlavuoden teemana onkin “Be a Finn Fashion Fan” - suomalaisen muodin tosiystävä ja fani. Uskollisissa ystävissä on suomalaisen muodin voima ja valikoiman laajuus ja monipuolisuus yllättää uudet tulijat. Valmistusmaasta riippumatta suomalaiselta yritykseltä ostaessa 80% rahasta jää Suomeen, mitä ei moni kuluttaja tule ajatelleeksi.
Viisi vuotta sitten ensimmäiseen tapahtumaan osallistuneista brändeistä useampi on joko lopettanut tai ajautunut vaikeuksiin. Myös siitä pitää uskaltaa puhua ääneen. “Jos Marimekon osavuosikatsauksessa kolmannen neljänneksen myynti tippui -9% viime vuoteen Suomessa, on pudotus pienillä vielä jyrkempi. FFF - Say no to Finn Fashion Funerals, on mustaa huumoria alan toimijoiden keskuudessa. Kun yksi tämän alan toimijoista menee, ei menetetä vain yhtä pienyritystä vaan suomalaista muotoilu- ja kaupunkikulttuuria, osa identiteettiämme”,Rauhansuu toteaa ja jatkaa “Mutta mikä parasta, useampi brändi on myös kasvanut kannattavasti, avannut uusia markkinoita tai saanut uuden rahoituskierroksen tehtyä. Nyt juhlitaan suomalaisen muodin sisua. Me emme helposti luovuta, me löydämme tavat kestää ja kukoistaa.” Kampanjaan alusta asti osallistunut Terhi Pölkki jatkaa: “Tämän tapahtuman tekee kotimaiset yritykset, jotka puhaltavat yhteen hiileen. Tehdään upea kampanja, jossa pidetään meteliä arvoista ja kotimaisen työn puolesta. Meidän ei tarvitse vaan me saadaan tehdä tätä työtä joka päivä. Se on hyvä muistutus kaikille suomalaisille!”
On aika juhlia. Hiljaisen hetken sijaan pidetään kunnon bileet, be a Finn Fashion Fan!
Finn Fashion Fridayta vietetään pe-su 22.-24.11. viikkoa ennen ylikansallista kulutusjuhlaa Black Fridayta. Mukana on muoti- ja lifestylebrändejä, second hand -brändi ja kotimaisuuteen keskittyneitä myymälöitä. Osallistujat: Aarrelabel, Arkive Atelier, Costo, Finarte, Formal Friday, Frenn, Kaiko Clothing, Kasperi, Koto Designmarket, Lee Cooper, Lovia, Luv North, Mainio, Mifuko, Miia Halmesmaa, Morico, Myssyfarmi, Pomar, Purewaste, Ruskovilla, Samuji, Sasta, Suomimuodin Lumoissa, Televisio Lifestyle Store, Terhi Pölkki, Toive Company, Tuohi Jewelry, Vaiko, Vain Fashion Group, Very Nice, Vimma Company, Voglia ja WOWO Vibes.
Verkkosivu:http://finnfashionfriday.fi/
Facebook-sivu:https://www.facebook.com/finnfashionfriday
Facebook-tapahtuma:https://fb.me/e/7luhxPSr9