ILMAINEN TOIMITUS LOPPUU TÄNÄÄN

Lanseeraus: Kotijoukot-mallisto on Myssyn ja Kotipizzan yhteisten arvojen aikaansaannos

Markkinoiden tiettävästi ensimmäinen logoneulemallisto julkaistiin tänään, kun Kotijoukot-neuleet lanseerattiin vaikuttavan videon saattelemana. Äkkiseltään yhdistelmä pohjoismaiden suurinta pizzaketjua ja maalla neulovia Mummoja varmasti yllättää, mutta yhteisprojektilla on myös yhteinen arvopohja ja tahtotila nostaa käsityötaidon merkitystä. Näyttävin bränditunnuksin varustetut neuleet ovat tyyliltään postmoderneja ja niistä ennustetaan suurta hittiä pizzakansan keskuudessa. Osallistu tuotteiden arvontaan Kotipizzan sivuilla!


Yhteistyö lähti Kotipizzan halusta tarjota kanta-asiakkailleen hauska yllätys, joka kertoo vahvasta halusta aidosti panostaa kotimaisuuteen ja käsityöhön, jotka ovat yrityksen toiminnan keskiössä. Kotipizza on aiemminkin tullut tunnetuksi pienyrityksiä nostavista sisältömarkkinoinnin tempauksistaan, kuten koronajouluna 2020 julkaistusta sarjasta Periksiantamattomat, jossa yksi esitellyistä pienyrityksistä oli Myssyfarmi. Myös Kotijoukot-neuleissa projektista kuvattu sisältö näyttelee merkittävää roolia.“Halusimme alusta asti Kotijoukkojen olevan muutakin kuin perinteinen etuohjelma. Matkan varrella olemme panneet ilolla merkille kanta-asiakkaidemme arvostuksen tekeviä käsiä kohtaan. Se mielessämme lähdimme suunnittelemaan yllätystä Myssyfarmin kanssa” kuvailee Kotipizzan sisältömarkkinoinnista vastaava Tomi Laine. “Mallisto on kunnianosoitus perinteiselle käsityötaidoille, intohimoisille osaajille sekä maailman parhaille, suomalaisille raaka-aineille. Arvoille, jotka luontevasti linkittävät Kotipizzan ja Myssyfarmin tekijät ja tuotteet.”, hän jatkaa.


Kotijoukot-mallisto avaa logoneule-pelin näyttävästi brändinimellä ja pizzaslaisseilla kukitettujen sukkien, villapaidan ja Myssyn voimalla. Vaikka harrasteneulojat ovat vuosia kuvittaneet neuleensa rakastamillaan brändeillä, Myssyfarmin tietojen mukaan tämä on ensimmäinen kerta kun suomalainen yritys teettää omilla tunnuksillaan sekä neulesuunnittelun ja neulonnan kotimaisena käsityönä. “On meiltä vastaavaa kysytty ennenkin, mutta harva yritys on oikeasti valmis maksamaan kotimaisesta käsityöstä ja raaka-aineista.” sanoo Myssyfarmin Anna Rauhansuu.


Myssyfarmi on tähän asti kieltäytynyt kaikista näkyvistä brändielementeistä neuleissaan. Kotipizzan mieletön asenne, yhteisö ja arvot olivat syynä täyskäännökselle. ”Tajusin heti että nämä neuleet on pakko tehdä. Että niistä tulisi taatusti todella hauskoja ja yliampuvia, mutta samalla designiltaan kiinnostavia ja pizzakansan keskuudessa himoittuja aarteita”, kertoo Rauhansuu. “Usein näkyvä logo laskee tuotteen käyttöarvoa, mutta kun kyseessä on nk. high interest -brändi, asetelma kuitenkin kääntyy päälaelleen. Se miksi tämä toimii, on Kotijoukkojen yhteisö ja vetovoima.”, jatkaa Rauhansuu.


Malliston tuotteet ovat tietenkin suomenlampaanvillaa ja Kotijoukkojen brändivärit on käsinvärjätty Pöytyällä. Numeroitu erä Mummojen kutomia neuleita arvotaan intohimoisten kotijoukkolaisten kesken helmikuussa. Jatkoa seuraa varmasti. “Ihmettelisin, jos logoneuleista ei tulisi ilmiötä, josta jokaisen kovan brändin täytyy päästä osalliseksi”, hymyilee Rauhansuu.

Kotijoukot x Myssyfarmi -tuotteet arvotaan Kotipizzan sivuilla, joten käy osallistumassa!

Lisätiedot:
Kotipizza Group, Tomi Laine, tomi.laine@kotipizzagroup.fi, 0400 600 294
Myssyfarmi, Anna Rauhansuu, emanta@myssyfarmi.fi, 044 5704 022


Pysy lämpimänä. Tilaa uutiskirjeemme!